There was an error in this gadget

Tuesday, 26 June 2012

Baru siapkan tempahan...



 Tak boleh tunjuk gambar penuh sebab belum mintak permission dari empunya badan



Monday, 25 June 2012

Sunday, 24 June 2012

Lukisan Air@Watercolor painting  Masjid Zahir, Kedah


 Lukisan terbaru, nak tempah pun boleh...



Masjid ini dibangunkan pada tahun 1912 dan dibiayai sepenuhnya oleh Tunku Mahmud Ibni Almarhum Sultan Tajuddin Mukarram Shah. Pada asalnya masjid ini merupakan makam pahlawan-pahlawan dari Kedah yang pernah mempertahankan Kedah daripada ancaman Siam pada tahun 1821. Pembinaan masjid ini adalah hasil inspirasi dari Masjid di Langkat Kota di Utara Sumatera. Terdapat 5 kubah utama melambangkan 5 prinsip Islam.





Lukisan Air@Watercolor painting  Kemasik....




Foto ini telah diambil dari album Pak Sepupu saya, sangat menarik...cuba lukis dan hasilnya Alhamdulillah...







Thursday, 21 June 2012

Beca@watercolor painting...







Sebut je Beca, memang terus teringat Melaka sebab beca sana berhias bagai...tapi kat Terengganu pun ada beca...penah naik beca masa kecik-kecik dulu kat Kuala Terengganu, masa tu jarak perjalanan dalam 3km je, tapi tambangnya memang mahal sikit, kalau tak silap RM6, sama harga kalau naik teksi dari Kuala Berang ke Kuala Terengganu tu...

Masa kecik dulu pegi la ke Bandar dengan ayah dan abang@adik (tak berapa ingat yang mana satu...), perjalanan jauh sikit dari Astaka ke Stesen Bas MPKT lama, bila ayah tengok kami macam penat berjalan dia bagi kami naik beca, tap ayah berjalan je sebab beca tak muat,hehe...

Best jugak kalau ingatkan balik...sebab tu la saya lukis beca ni, nostalgia lampau la katakan...

Tuesday, 19 June 2012

Honda C70 Kenangan abadi...



 C70




Ini la motosikal yang aku dan adik beradik tunggang masa kecik-kecik dulu, pegi sekolah, masuk ladang, jalan-jalan waktu petang...kadang-kadang rosak tengah jalan dan kami adik beradik la terpaksa tolak sama-sama dengan ayah. Penah kami naik motor ni 4 orang satu-satu masa, hehee...Tapi hampir 10tahun lepas ayah dah jual motor ni, memang sedih la...nombor plat yang saya lukis tu original,tapi rambu kat seat tu takde la...

Hidup kami masa kecik pun bukan senang sangat, motor ni pun pak sedara yang bagi kat ayah dulu, saya masih lagi waktu kecik-kecik kalau nak pegi ladang, semua nak pegi tapi motor satu je, terpaksalah hantar 2 kali, dekat tak dekat la dengan ladang tapi hampir 5km jugak la...

Lepas abang pandai bawa motor, abang pulak yang jadi 'driver' kami. Biasa la kalau abang yang ambil kami, melencong ke tempat lain dulu la. Berhampiran ladang ayah ada tempat rekreasi, situ la tempat kami tuju sebelum balik ke rumah...

Syokk sangat kalau diingatkan balik...


Hasil lukisan air tapi bukan the latest karya...



 Masjid Sultan Abu Bakar, Johor

 Gubuk

 Minang Moden, Bangi, Selangor

Masjid Kayu Seberang Jerteh, Besut, Terengganu

Sunday, 17 June 2012



Tutorial lukisan pensil yang sempat dirakam...



1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

 Ni la hasil lukisan saya yang sempat saya rakam guna handphone saya (sebab tu gambar agak blur...), harap2 dapat membantu korang yang baru nak mencuba...









Friday, 15 June 2012

Antara lukisan pensil yang menjadi inspirasi...



 Karya Cesar Del Valle: Setiap lukisan Cesar sangat unik dan dihasilkan dengan teliti tanpa mengabaikan pencahayaan dan kedudukan objek yang dilukis...

 Karya Cesar Del Valle

 Karya Cesar Del Valle

Karya T.S.Abe: lukisan yang sangat teliti dan kompleks

Karya Brian Duey: Antara artis lukisan pensil yang sangat hebat....

Brian is one of the amazing pencil drawing artists that deeply interact with the pencil to create talented art pieces as we see below. He talked in his site about his talent and said:
“My name is Brian Duey. I was born and raised in Grand Rapids, Michigan. I attended a public school in a small village called Grandville where I was first introduced to Art. I was never serious about it growing up but discovered a love for it in my early 20?s. I was inside the house one day and decided to get out a pencil and draw. I immediately fell in love with it and wanted to do it all the time. With every drawing I do, I get a little better. I developed my own techniques and tricks along the way. I strive to produce realistic looking drawings and add my own conceptual ideas too. I often get asked if I ever took any art classes. The answer is… no, I am completely a self-learner.
My work has been published in books and greeting cards, on CD covers, and in various magazines. I have been doing commissions since 2005 and I’ve done work for clients all over the world. Most of my commissions come from the United States, the UK, and Canada but I have shipped works as far away as Ireland. My work has been featured in galleries in the United States. In 2007, I was asked for a portrait of Britney Spears to be featured in an art gallery in Hollywood, California. This event was covered by MTV and gained me a lot more exposure. I don’t plan to slow down anytime soon with my artwork. There are plenty of opportunities that a waits. One of my goals for the future is to get an instructional drawing book published”.

Read more: http://www.graphicmania.net/6-inspired-pencil-drawing-artists/#ixzz1xqWiEXC2
 Karya Brian Duey

 Karya Brian Duey
 Karya Brian Duey

 Karya Brian Duey

 Karya Henrik

  Karya Henrik

 Karya Linda Huber
 Karya Linda Huber

 Karya Linda Huber

 Karya Brian Duey

 Karya Brian Duey

Karya Brian Duey

Semoga karya mereka sedikit sebanyak memberi inspirasi kepada peminat lukisan pensil...